جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • محصولات
    • دوره های حضوری
    • دوره های آنلاین
    • بسته های آموزشی
  • خدمات
    • مشاوره
  • ویدئوهای انگیزشی
    • ویدئوهای انگیزشی و موفقیت
    • ویدئوهای تخصصی
    • سمینارها و همایش ها
    • نظرات دانش پذیران
  • اساتید
  • مقالات آموزشی
  • درباره ما
  • تماس با ما

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • 09107500973 - 09104700026
  • info@bbacademy.ir
0
آکادمی بابک بختیاری
  • خانه
  • محصولات
    • دوره های حضوری
    • دوره های آنلاین
    • بسته های آموزشی
  • خدمات
    • مشاوره
  • ویدئوهای انگیزشی
    • ویدئوهای انگیزشی و موفقیت
    • ویدئوهای تخصصی
    • سمینارها و همایش ها
    • نظرات دانش پذیران
  • اساتید
  • مقالات آموزشی
  • درباره ما
  • تماس با ما
ورود / عضویت

وبلاگ

آکادمی بابک بختیاریاخبارمقالات آموزشیبازاریابی

بازاریابی

10 آبان 1399
ارسال شده توسط admin
مقالات آموزشی

بازاریابی:

واقعیت آن است که مدیریت بازاریابی،دنیای خاص خودش را دارد.همین دنیای خاص و گسترده، بسیاری را دچار سردرگمی می‌کند.گویا  تعریف هرکس از مارکتینگ با دیگران متفاوت است

در این مقاله قصد داریم به آموزش بازاریابی که یکی از مهیج‌ترین مباحث افتصادی-جامعه شناسانه در قرن ۲۱ است بپردازیم و مفاهیم اولیه آن را مرور کنیم. در این مقاله شما متوجه خواهید شد که تعریف بازاریابی چیست؟ مفاهیم اولیه آن کدام‌اند؟ سیر تکاملی آن چگونه است؟ چه عواملی موجب تغییر در آن می‌شوند؟

  • بر جنبه‌های استراتژی بازاریابی تمرکز دارد و آن را در جایگاه مرکز به‌عنوان عامل موفقیت سازمان قرار می‌دهد
    • بازاریابی را «مجموعه‌ای از فعالیت‌ها، نهادها و فرایندها» می‌داند؛ به عبارتی،آن را تنها به یک دپارتمان سازمانی محدود نمی‌کند
    • تمرکز اصلی بازاریابی را به‌سوی خلق ارزش معطوف می‌دارد: خلق، ارتباط، تحویل و مبادله ارزش به ذینفعان مختلف.

چه چیزی بازاریابی نیست؟

وقتی به مفهوم و تعریف بازاریابی فکر می‌کنید،چه تصاویر و ایده‌هایی به ذهنتان می‌آید؟اصولاً تعاریف و ذهنیات هرکس به‌شدت به تجارب گذشته و سن و سابقه حرفه‌ای وی و متغیرهای دیگری وابسته است؛ بنابراین، پیش از پرداختن به تعریف بازاریابی بهتر است بدانیم چه چیزهایی نیست؟اگر برداشت شما از مارکتینگ مطابق یکی از گزاره‌های زیر است، پس یک جای کار می‌لنگد و احتمالاً این برداشت اشتباه باعث زیان شما در کسب‌وکار یا فضای آکادمیک خواهد شد:

  • تبلیغات سرگرم‌کننده و اغواگر یا برعکس، تبلیغات تکراری بی‌وقفه و ملال‌آور (به‌عنوان مثال: تیزر تبلیغاتی مدرسان شریف: کتاب چی بخونم؟ …. کلاس کجا برم؟…)
  • فروشندگان سمج که از شما می‌خواهند کالایشان را همین‌ الان بخرید (به‌عنوان مثال: همین حالا با ارسال پیامک، کالا را درب منزلتان تحویل بگیرید)
  • اسپم‌های فراوان در ایمیلتان یا پیامک‌ها و پیشنهادات ناخواسته‌ مکرر بر روی گوشی موبایلتان (به‌عنوان مثال: کاشت مو یا برداشت مو تنها در یک دوره، تضمینی)
  • استفاده از سلبریتی‌های معروف برای معرفی یک برند (به‌عنوان مثال: ورزشکارانی که از محصولات شرکتی خاص استفاده می‌کنند)

بازاریابی به تلاش برای ارتباط بین ارزش محصول (کالاها یا خدمات) و مشتری گفته می‌شود.بازاریابی به هنر فروش نیز معروف است؛ولی فروش یکی از توابع کوچک بازاریابی به حساب می‌آیدبه بیان دیگر، بازاریابی شامل درک خواسته‌های مشتری و تطابق محصولات شرکت، برای برآورده ساختن آن نیازها و در برگیرنده فرایند سودآوری برای شرکت است. بازاریابی موفق مستلزم برخورداری از محصول مناسب در زمان مناسب و مکان مناسب است و اطمینان از اینکه مشتری از وجود محصول مطلع است،از این رو موجب سفارش‌های آینده می‌شود

بازاریابی یک فعالیت راهبردی و راه و روشی است متمرکز بر فرجام اقدامات مربوط به جذب مصرف‌کننده بیشتر، برای خرید محصول شما در دفعات بیشتر به نحوی که شرکت شما پول بیشتری به دست آورد. هر جا و هر گاه چهار اصل نیاز، نیازمند، عوامل رفع نیاز و داد و ستد وجود داشته باشد،در آنجا بازار و بازاریابی حاکم است.بازاریابی یعنی جستجو برای یافتن مناسب­ترین بازار و بخش­هایی که سازمان می­تواند درآنجا به صورت مفیدتر و موثرتر حضور یابد و پاسخ­گوی نیازها وخواسته ­های مردم باشد. ه عبارتی، بازاریابی تلاشی آگاهانه است برای تخصیص بهینه منابع و ایجاد نوعی تخصص در بازار. سازمان­ها باید بازار هدف خود را بیابند تا بتوانند نیازهای آن را بهتر شناسایی کرده، محصولات و خدمات متناسب با آن­ها را تهیه و تامین کنند. اساس حرکت بازاریابی جلوگیری از هدر رفتن منابع و امکانات گوناگون و یافتن مناسب­ترین جایگاه محصول یا شرکت در بازار است.بازاریابی یعنی بخش­بندی یا تقسیم بازارها و تعیین محصولات شرکت برای مناسب­ترین بازارها

بازاریابی با ارزیابی نیازی که محصولات و خدمات به آن پاسخ می‌دهند،شروع می‌شود.به‌طور منطقی، شناسایی و انتخاب برخی نیازها نشانه بی‌توجهی به دیگر نیازهاست.

بعدی اصول و تکنیک های متقاعدسازی
قبلی برندینگ و فرانچایز چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
پشتیبانی
دسته‌ها
  • چهارشنبه های کسب و کار
  • سمینارها و همایش ها
  • مشاوره
  • مقالات آموزشی
  • نظرات دانش پذیران
  • ویدئوهای انگیزشی و موفقیت
  • ویدئوهای تخصصی

“تفاوت ما تجربه ی کار آفرینان است”

با آکادمی بابک بختیاری میتوانید ایده ی تجاری خود را به یک کسب و کار زنجیره ای موفق و کارآفرین تبدیل کنید.

  • 09107500973 - 09104700026
دسترسی سریع
  • ثبت نام
    • درباره ما
      • تماس با ما
خبرنامه

فرصت را از دست ندهید، ثبت نام کنید و در دوره های آموزشی آکادمی بابک بختیاری شرکت کنید.

© 2021 آکادمی بابک بختیاری. All rights reserved
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://bbacademy.ir/?p=2429
علاقمندی ها 0
صفحه علاقمندی های من ادامه خرید
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.